^Hore

CB-PMR

RádioClub Pajštún

PMR štafeta 2016 s  mojou úžasnou protiváhou

Pri zverejnení dátumu pmr štafety sa naše rádioamatérske dušičky hneď naplnili radosťou a šťastím. Mali sme totiž ešte živo v pamäti našu prvú účasť na minuloročnej štafete, ktorú sme absolvovali ako jediná Slovenská výprava.

Na tento dátum mi vyšlo voľno tak v ceste už nič nestálo. Do konania štafety zostávalo ešte dosť času, a aby sme neboli s Vodníkom Stupava opäť jediná expedícia rozhodol som sa zverejniť štafetu na dvoch Slovenských portáloch pre väčšiu informovanosť aj na Slovenskej strane, aby kolečko prebiehalo čo najďalej. So záujmom som každý deň sledoval mapku prihlásených, zúčastnených pribúdalo čo ma veľmi tešilo no iba na Českej strane. Prihlásili sa dvaja účastníci z východného Slovenska a pevne som veril, že aj tu našu krásnu krajinu spojíme a že sa prihlásia ďalší -Neprihlásili sa a tak bolo nemožné spojiť západ s východom čo ma trošku mrzelo kvôli chalanom na východe boli ako odrezaný. Rozhodol som sa, že opustím svojho klubového kolegu Vodníka Stupava (do teraz sme všetky akcie  absolvovali spolu) a pôjdem na kótu Zobor 587 m.n.m JN98BI. Aby sme štafetu natiahli. O tejto kóte som vedel, že na Devínsku Kobylu to ide, mám vyskúšané.  A tak som starostlivo naplánoval pre mňa a moju milú polovičku Lenku krásny výlet do Veľkomoravského Nitrianskeho kniežactva.

Nachystal som potrebné vysielacie vybavenie (sencorsmr 600, alan 42, alincoDJ 500 + náhradné zdroje a ďalšie potrebné vybavenie) a ráno hneď po 24 hodinovej službe dňa 25.6.2016 sme vyrazili do Nitry. Po príchode sme sa ubytovali a išli si popozerať nádherné kultúrne pamiatky, ktorých je v Nitre požehnane. Bol to nádherný deň a čerešnička nás  ešte len čakala a to výstup na starobylý, majestátny Zobor a účasť na štafete. Tak úderom 18:00 hodiny sme vyrazili nakúpiť vodu a niečo pod zub a šup autom hore. 18:30 sme boli pod kopcom, posledná kontrola vybavenia a po modrej značke sme prenádherným dubovým lesom stúpali na vrchol. O 19:00 som v RDST započul výzvu Vodníka z Kobyly a urobili sme spolu prvé pred štafetové spojenie on na kopci a my v lese na ceste hore. Toto mňa a moju milú polovičku naplnilo radosťou, nabilo energiou a vzrušením.

Po cca 1 hodinke výstupu sme dorazili pod Zobor na miesto zvané „Pyramída“ jedná sa o vysielač, ktorí tvorí dominantu nad Nitrou a je nezameniteľnou ikonou. Po krátkom odpočinku, doplnení tekutín a pohladení ducha božským výhľadom na okolitú krajinu pokračujeme cez Sedlo pod Zoborom po modrej značke na Vrchol. Tu sme dorazili okolo 20:30.

Na mieste sme vyskúšali spojenie so stanicami č. 55 Vodník Stupava ex. Murgaš/ p Devínska Kobyla JN88LE spojenie prebehlo bez problémov R4. Potom som skúšal spojenie na stanicu č. 57 Jožo Radar/ p Podhájska JN98DC spojenie tak isto bez problémov R5. Podarilo sa mi spojenie so stanicou č. 53 HonzaZlín/p Veľká javorina R3. Ešte sme sa spojili s Janom Vrakuňa domáce QTHJN88OD R4.Podarilo sa miestne spojenie do Nitry R5 žiaľ volačku som si nezapísal. Na našej kóte sme počuli stanice č. 54 Indián Senica/ p Žalostiná JN88RT a stanicu č. 40 Petr Brezová/ p Brdo JN89PE.

WhatsApp Image 20160627Na kóte nám dosť fúkalo a v diaľke z južnej strany bolo vidieť blesky. Úderom 22:00 hodiny som odsqvelčoval senkorku a netrpezlivo čakal koho budeme počuť a na Vodníkove odovzdanie štafety. Žiaľ po tejto hodine sa na kóte začalo výraznejšie prejavovať rušenie z neďalekej antény. V staničke sme počuli bzučanie ako z trafostanice, ale ak sme našli dobré miesto už sme sa nesmeli ani pohnúť a išlo to celkom dobre.

Okolo cca 20:30 som započul útržkovito Vodníka Stupava čo som zhodnotil ako odovzdanie štafety a zrazu to tu bolo, chvíľka na ktorú sme netrpezlivo čakali. Štafetu sme prebrali a odovzdávalina Joža Radar. Zrazu ticho. Tak sme ho vyzvali ešte raz a nič. Vyzvali ho aj Vodník na Kobyle a Honza na Javorine. Jožo sa nehlásil. Po pár výzvach ma napadlo či náhodou nebude na kanále č.8 kde sme spolu komunikovali. A predsa Jožko sa nám ozval tak som ho nasmeroval na K7, že už je na rade a odovzdávam mu štafetu a aby mi to na K7 potvrdil. Tak sme sa preladili s Lenkou na sedmičku a volám Joža a zase nič. Po viacerých volaniach sa neozval a tak som to skúšal viackrát na Tadeho Levoča / p Zimná hôrka KN09HB. Tiež sa nepodarilo spojiť sa s ním na čo sa ozval Jano Vrakuňa neprihlásený účastník, že rád prevezme štafetu aby sa natiahla. Odovzdal som mu teda slovo. U Jana štafeta končila na čo mi ju poslal späť a ja na Vodníka a už to išlo tam kde to začalo.Hneď po štafete sme sa s Lenkou zbalili poďakovali a pozdravili Vodníka a išli nočným dubovým lesom späť k autu a na ubytovňu.

Cesta späť bola sprevádzaná mrakmi nejakých mušiek, ktoré lákalo svetlo z baterky až tak že sme museli každých pár krokov zhasínať svetlo lebo ich bolo toľko, že sa nedalo nadýchnuť. Na izbe sme sa tomu už smiali. Na druhý deň po štafete sme ešte popozerali množstvo pamiatok v okolí Nitry a plný úžasných zážitkov sme išli domov.

Bol to nádherný víkend, počasie nám prialo a odniesli sme si množstvo prekrásnych chvíľ. Ďakujem organizátorovi Jerimu Nové Mesto a tešíme sa na ďalšie akcie.