^Hore

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

CB-PMR

RádioClub Pajštún

Bolo mi naznačené, že ideme na CB súťaž kdesi tuná len het za kopečky. EXPEDÍCIA MURGAŠ sa chystá. A to ja pjekne na dovči v Tatroch naháňam dubáky. Šup lup do auta a hybaj do Blavy.

Dávam šupy-ďžúsy ať karburátor roztrhá, ale načim sa ešte zbaliť a času málo. Slaninu odrežem na povale, ale zisťujem že spacák ostal v tatroch (aj s mojou ženou)...Ďakujem lásko aj touto cestou za tvoju podporu a pochopenie. Chvátám do decatlonu a okrem spacáka kupujem rovno aj bivakový stan. Kým ja riešim blbosti, tak kolegovci vážne veci. Stožiar bude tentokrát okrem priťahovacej hovadiny na člny aj hliníková hovadina na utieranie okien. Proste profi stožiárek. Napakujem lanšmít a pridám aj rybky v oleji. (nech mi nesmrdia len nohy). Stretávame sa za hasičárňou pri mestkých chlpatých a Rado mi rovno capne magnetku na strechu.

Zisťujem že to té Jeseníky sú niekde ASI až pri AŠI. Doprčič to je jak do Tartróf len opačným smerom. No fasa. Vyrážame. Nálada je super a Rado sa neúnavne snaží niekoho na étery chytiť PMRkou. Vodník to berie stoicky, však motyka môže vystreliť. Za nami ide mladoženáč Andrej s Major Hulihenovou alias Luckou. Odrazu sa z CBčka dookola ozýva hromové: „POZOR NEBEZPEČNÉ MÍSTO... POZOR NEBEZPEČNÉ MÍSTO.“ A už míňame búračku. Pomaly si cvrknem do gatí, ako to v Čechoch funguje a u nás pre zmenu nie. Neskôr sme zistili že Andrej s Luckou pozerali úzkostlivo na nebesia bo rozumeli „Pozor nebezpečne nízko“ )))

Čas obeda=Motorest=Knedlo vepřo zelo. Táto rovnica nevyšla, lebo Vodník a Rado schramstli posledné porcie a mne ostal řízek z pani Vinklerové. Nikdy som o tom nepočul, ale šnicla to bola dobrá. (Čo za magora nazve svoje prasa pani Vinklerová). Rado nechal tringelt celých 5 korún za čo sa mu dostalo zvláštneho pohľadu. Dôjde mu to až neskôr. Kámo tady nejsou eura. Ďalej trma vrma míňame múzeum väzenstva. Vole to by som skukol....nakoniec dorážame na parkovisko vyšťavený od tepla, keďže v nissane mám klímu v hajzlu.

Začína šlapačka. 5 KM však malina...co to jéé? 500 metrové prevýšenie mi posiela nechutnú správu. Zas je to tu. Srdce mi opäť búši a dych hvízda, Chalani sú ale  suprový a nenechajú nikoho napospas vlkom. Správny mariňáci. A to majú dva krát tak ťažké batohy ako ja.
Každý kopec očakávam cieľ ale ten je akosi stále mimo dosah. Plný ľudomilnosti ponúkam každému vodu. Nech si len dajú aspoň ma odľahčia. Konečne vidím svetlo na konci Tuleňa. Dofrasa ani to neni ono. Nakoniec to ale dopracujem a keďže máme len pár minút ideme nato.

Len 5 km túra a trvá cez dve hodiny. 500m prevýšenie a kondička je v čudu.
(Platí samozrejme pre URA-16. Ostatok bol v minulom živote asi Kamzíkom)

Konečne staviame:

Anténa check
Radiály check
Postavené check
Kábel......dofrasa.
Všetko dolu.

Opakujeme montáž a pomocou lepíš pásky spojujeme hliníkové pádlo a tyč na umývanie okien. Ako vravím profi. Ťaháme napínacie laná. Stožiar stojí, ale stračia nôžka je proti tomu nosný stĺp Slovenského rozhlasu. Tancuje ako vietor píska. Zle nedobre je.

Zas všetko DOLU!

To už je na slučku. Súťaz už ide a my sa trdlikáme. TRDLIKÁME

Nakoniec ho dáme len na pádlo inak to nejde. A za chvíľku to už fičí. Rado a Vodník sa vrhajú nebojácne do boja s éterom a ja so svojím novým stanom. Ten je tvrdohlavý, ale nakoniec ho s božou Luckynou a Radovou pomocou zdolávame. (Pozorný čitateľ si všimne že Rado zároveň aj vysiela. A-Je-to-val som sa toľko že ho vystriedal Andrej)
Dávam k repráku diktafón a  ať to lítá. (v čase písania tohto flajstra nemáme ešte spracovaný denník, takže viac k spojeniam v neskorších reportoch.) Postupne sa striedame v písaní do denníka, mimochodom originál staničný denník od hasičov.

Prvá polka súťaže prebieha hladko a 40 spojeníčiek vo vrecku. Chytro cvrk pauza, Čabajská klobása a pomoc Vodníkovi so stanom. Rado je jak na baterky a kričí do sveta na svojej PMRke. Jak to ten chlap robí. Mňa každý bežne pošle do prčic a on má stále nejaké spojenia.
Ozýva sa mu Franta Brancouze. Má ešte niekto záujem o spojenie? Nevzdáva to. Chce ešte. Hej ja by som mala ale nie o spojenie ) dostáva odpoveď. Tuším že od Karkulky.
Užívame si výhľad na oranžový mesiac a oddychujme. Cheknem diktafón do PRČIC... bol vypnutý majk. Takže záloha denníka v čudu.

Vodník kukne SHMU (slovenský hydrometeorolický ústav). Mi na kopci s aktívnym hromozvodom a valí sa na nás Šurmia.

Začína druhý závod a ja zisťujem že v strede leta by bodla ešte jedna mikina. Spojenia lietajú... a čo nás prekvapuje aj Alfovia. Tuším sú tam nie každú hodinu, ale 15 minút.
Nakoniec je stále menej a menej spojení len Alfa 993 to nevzdáva. Rado je Geroj a hlava pomazaná. Poradí mu nech zmení volačku )))
15 min pred ukončením to vzdávam bo mám modré pery a trasiem sa jak tri osiky. V spacáčiku ma vypnú, ako hlavný istič a zobúdzam sa až ráno. Balíme a letíme dolu. Záhul na kolená, ale inak prechádzka.

V podniku dolu si objednávame každý kávu, ale popletú to. Nakoniec donesú naše kafe a kofču. Po družnej debate chceme platiť a čašník rozšafne na nás spustí…Tak to bol jeden gulášek, řohlík a vafle. Ja že si kozy robí chalan, avšak ako nakoniec vysvitne že aj to poplietli…Holt karma je sviňa a 5 korún v minulej hospúdke bolo asi málo.

Sadáme hor sa hej sa a kedže som spal cca hodinku maximálne, tak som v akejsi bdelej kóme. Vodník sa ma snaží udržať pri živote a je pripravený vlepiť mi facku, alebo vidličku do stehna. Humor má suchý, ale hlášky dobré.

Léto léto mííííí....a nám zima ako v psinci

Rado je striedavo hore, alebo spinká a čo je čudné, tak zaspí vždy keď začne šumieť Alanka 42 multi. Hmm asi to má na neho ukľudňujúci účinok.
Šťastne a zdravo dorazíme domov.